Dag 14 : Afscheid van de Azoren

29 juli 2017 - Lagoa, Portugal

Vandaag is het onze laatste dag op Sao Miguel. We hebben met de hele vriendengroep   van 16 afgesproken om 14:30 uur bij de koninkrijkszaal van Jehovah's Getuigen in Lagoa. We hebben wat Portugese zinnetjes geleerd via de JW Language app en we hebben filmpjes in het Portugees gedownload via de JW Library app. En omdat het hier eigenlijk hetzelfde gaat als in Nederland kunnen we onder begeleiding van een Portugese broeder zo op pad. De mensen zijn vriendelijk op het eiland, en ze blijken goed te begrijpen wat we bedoelen. Erg leuk om te zien, dat het gewoon werkt als je over de hele wereld allemaal hetzelfde leert.
Daarna gaan we gezellig met z'n allen softijs eten. LuIz de Portugees doet gezellig mee.

Omdat we 's avonds om 7 uur ook graag de vergadering willen bezoeken, lopen we eerst naar de haven om nog wat te eten. Het wordt vis, want daar zijn ze hier goed in. We kiezen blauwe tongvis, omdat die ons zo gezellig aanstaren vanuit de glazen toonbank. En daarna klimmen we de heuvel weer op richting zaal. We passen er allemaal net in.

Na de bijeenkomst wordt het een dolle boel. De broeders en zusters komen allemaal een praatje maken. De gewoonte in Portugal is dat de vrouwen elkaar allemaal kussen, dus dat geeft sowieso een sfeertje. We delen beschilderde klompjes uit, en daar is men erg van gecharmeerd. Uiteindelijk maken we met z'n allen een groepsfoto. En zo zit de dag zit er op, voor we er erg in hebben.

We nemen ook afscheid van onze vrienden, want morgen vliegen we voor een paar dagen naar Lissabon. Ciao Azoren, wat zijn jullie een ontzettende mooie eilanden