Dag 2: Aankomst in Joburg

11 juli 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

De vlucht naar Johannesburg ging redelijk voorspoedig. Het ging vlot bij de douane.
De koffers hadden we ook snel. .... en de bagagekruier was helemaal snel. Die wilde zo graag helpen, dat hij compleet met heel de bagagewagen van de roltrap ging. Ik ging gauw met de tweede roltrap, om te voorkomen dat hij er straks met al onze bagage vandoor zou gaan. ... En zo zag ik dat één van onze koffers van de wagen de roltrap af stuiterde. Als je je afvraagt waarom we met verkreukelde kleren op de vakantiefoto’s staan, dan ligt dat dus daar aan.

Bij de huurauto liep het ook goed af. We hadden namelijk per ongeluk de auto, een dag te vroeg gehuurd, omdat we geen rekening hadden gehouden met de nachtvlucht. Toen we dit een aantal weken geleden wilde corrigeren, zou dat honderden euro’s aan bijbetaling betekenen. Wij bellen met het verhuurbedrijf in Joburg, die ons doorverwees naar Amsterdam, die ons doorverwees naar Londen, die zij dat hij niks kon doen. Dus wij eigenwijs terugbellen met Joburg, die ons uiteindelijk doorverwees met Kaapstad naar een mevrouw die een zinnetje in het verhuursysteem boekte.
... en dat zinnetje hielp ons nu. We hebben nu een belachelijk grote auto, tegen dezelfde prijs.

We crossen door de sloppenwijken van Joburg, en zijn blij dat we hier geen lekke band krijgen. Bij Heidelberg slaan we af om wat boodschappen in te slaan, en dan gaan we naar de Lekoa Lodge. Die lodge ligt zo afgelegen dat de routemap zegt dat we het maar een beetje zelf uit moeten zoeken. Dus slaan we de snelweg af. Rijden een bocht naar links, .... en staan op zandpad dat ergens aan de horizon verdwijnt.
Op goed geluk hobbelen we het zandpad op. Kilometerslang rijden we tussen het gele graan, en als we bijna de moed opgeven zien we een bord Wolvenfontein. ... en tien minuten later een bord Lekoa Lodge.
Blijkbaar hebben meer toeristen moeite om de Lodge te vinden, want we zijn zowaar de enige toerist in dit complex.

Ik voer de 3e opdracht uit: verken het terrein en de verschillende ondergronden waar je voeten op zet. Is de ondergrond zacht of hard, zoek naar afgronden en contrasten in hoogten.
De huisjes staan inderdaad in een glooiend landschap, met droog kortgemaaid geel gras dat knispert onder je voeten. En dan zie ik opeens twee zwarte vlakken. Het blijkt na onderzoek om trampolines te gaan. Lekker even jumpen, en dan ziet de wereld er ook weer anders uit.
Een ding weten we zeker. Vannacht hebben we geen last van muggen. Een vleermuis fladdert een rondje door de kamers, en verstopt zich dan in het rieten dak.

1. Tjerry:
    14 juli 2018
    Veel plezier daar! Ben benieuwd naar alle opdrachten ;)!