Dag 8: Naar het nijlpaardendorp

17 juli 2018 - St Lucia, Zuid-Afrika

We hebben vanmorgen vroeg de auto al vroeg ingepakt, zodat we verder niet op de tijd hoeven letten. We rijden naar een schuilhut in het wildpark om daar te ontbijten. We laden snel de auto uit in verband met eventueel wild, en gaan snel de tunnel naar de schuilhut in.

In de schuilhut zit al een ander echtpaar, maar verder zien we geen wild. We voeren dan maar de tropische vogeltjes met ons brood. Verder levert de tocht deze morgen vooral een aantal foto’s op van waterbuffels. Een van de buffels heeft net liggen rollen in de modder. Hij kijkt gevaarlijk uit zijn ogen. En dat is hij ook. Ze behoren niet voor niets tot de big 5 van Africa.

We verlaten Hluhluwe NP en gaan richting St Lucia. Een toeristische plaatsje wat ca 1 uur rijden ligt. Het ligt als enige stadje ter wereld volledig omsloten door Unesco wereld erfgoed; het St Lucia wetlands gebied. Het staat bekend om zijn nijlpaarden en krokodillen. ‘s Avonds mag je niet te voet over straat omdat dan de nijlpaarden door het stadje denderen. Klinkt gezellig, maar het zijn sjagrijnige beesten die je graag door midden happen.

Ons huisje ligt aan de rand van het stadje. In de tuin staat een grote boom, waarin een klimrek met glijbaan is gebouwd. Het lijkt hier wel de dome uit Center Parcs, z’on junglesfeertje. Een groep meerkatten terroriseert de boel, en bekogelt ons met takjes en noten. Een Zuid Afrikaanse dame legt in ijltempo het complete toeristische programma uit, en begeleidt ons daarna naar het huisje wat gedrenkt is in de dettol. Poeh wat een lucht, wel lekker schoon!

In de avond eten we pizza in een strandtent, maar op de terugrit nog geen nijlpaard te zien.
... en dan weer lekker slapen. We slapen hier trouwens opvallend goed! Misschien omdat het hier echt donker is in de nacht.

1. Bertus den heijer:
    18 juli 2018
    Spannend allemaal. Zorg er wel voor dat je zelf geen lunchhapje wordt. We volgen het met kloppend hart ha ha.
    Liefs van ons 😘 de. Bert en Fran.