Dag 8 : Tikkie minder

17 augustus 2016 - Cherating, Maleisië

Deze dag was een tikkie minder. Het begon ermee dat we twee misselijke kinderen hadden en dat de GPS er mee ophield zodat we op goed geluk de weg naar Cherating moesten vinden. En dat bleek niet eenvoudig. Wat een rit van 3 uur had moeten zijn, werd zo een rit van 5 uur. Want op de snelweg stond dan wel een afslag Cherating maar daarna kreeg je geen enkel bord meer te zien. En we gingen ergens rechts, waar we links hadden moeten gaan.

Voor de lunch stopten we bij een groot complex met meerdere eetstalletjes. Het zag er veelbelovend uit, maar de meeste stalletjes verkochten visgerechten. De kinderen haakten meteen al af.
Een meneer prees me de lokale specialiteit aan, die zich bevond in een ketel met een currygele soep.
Dus vermande ik me en bestelde, maar toen de kok zijn lepel omhoog  haalde en er een vissekop met ogen omhoog kwam, haakte ik alsnog af.
Toen maar in een reflex een andere moot vis besteld met taugé en rijst. Het geheel had vooral een sambalsmaak.
Ilja had toast met kokosjam gescoord, maar dat moesten de kleintjes niet. Verder een zakje pinda's met zout. Leek goed voor het zoutgehalte, maar het bleek een soort pindagruis te zijn, waardoor je een hele droge mond kreeg. Ik kreeg het niet eens doorgeslikt.

Gelukkig ontdekte we 100 meter verder nog een donuttent bij het tankstation.

Het huisje was een topper. De houten villaatjes hadden ieder een eigen zwembadje. Dus de kinderen plonste er snel in. Maar eigenlijk kwamen we naar Cherating voor de schildpadden. Helaas waren we net te laat voor de tour met de babyschildpadden, omdat we zo lang hadden gereden. Dan maar om 9 uur mee met de tour om een schildpad eieren te zien leggen op het strand. Dus om 9 uur stonden Yentl, Fenne en ik helemaal gereed.
.... En toen begon het te bliksemen en keihard te regenen. Tour gecanceld! Jullie begrijpen de teleurstelling...

Dus weinig foto's vandaag

1. Marijke:
    17 augustus 2016
    Jammer voor jullie!!!
  2. Marijke Laros:
    17 augustus 2016
    O das niet zo leuk, morgen beter,liefs
  3. Meryam:
    18 augustus 2016
    Waanzinnig! Watveen reis maken jullie. De meiden gaan zich dit altijd herinneren. Veel liefs en Jesse, je moet er wat voor over hebben pa haha. Dikke kus xxx