Dag 1 : Vandaag is traag

10 juli 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vandaag is het dan zover, we gaan naar Zuid Afrika! Maar eerst staat ons nog een lange heenreis voor de boeg. Om de tijd te doden , trekken we de 2e doe-opdracht in de trein naar Schiphol;

Ga een eindje wandelen, en neem een mooi boek mee. Laat een aantal zinnen uit het boek achter op de plekken waar je bent geweest.

Ilja houdt van lezen, dus die neemt deze opdracht voor haar rekening. Gewapend met een FLOW-magazine, maakt ze een ommetje in de trein. Ze komt mysterieus lachend weer terug. En bij de overstap in Rotterdam blijkt er opeens een briefje bij deur te hangen met de tekst : Vandaag is traag. En als een Zeeuws Roodkapje laat ze vervolgens op Schiphol een tweede boodschap achter. Dit keer op een JW-contactkaartje in een bagagekarretje: soms is het spoor wat je achterlaat belangrijker dan de weg die komt.

We maken eerst een tussenstop in Londen. Wat een verschil weer met vorige reizen. Charlotte is ondertussen zo zelfstandig, die regelt alles nu zelf. Zo deelt ze wat tictacs uit. ‘Die zijn voor je oren bij het opstijgen’, zegt ze. Achteraf blijkt ze gedurende de vlucht voor zichzelf een tictac-infuus aangelegd te hebben. Ze heeft zo’n 100 tictacs achterover geslagen. Geholpen heeft het wel, want ze had geen last van haar oren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl