Naam:
Foto’s:
838
Video’s:

Over ons

Ik heet Jesse, ben 45 jaar en al weer 19 jaar getrouwd met Ilja.. We houden erg van reizen. .... Want reizen is meer dan vakantie vieren, het is beleven, ervaring op doen en herinneringen opbouwen. En ook toen we drie dochters kregen, zijn we daar gewoon mee doorgegaan. Eerder hebben we reisverslagen on line gezet van onze tettertour in 2013 naar  IJsland en New England en de tettertour van 2014 naar Zweden en Noorwegen. In 2016 reisden  we af naar Maleisië. ... en in 2017 jaar naar de Azoren. In 2018 wordt weer een compleet avontuur. Zuid-Afrika en Swaziland staan op het programma.

Over onze reis

In 2013 gingen we met onze drie dochters Yentl, Fenne en Charlotte van 8, 4 en 1 jaar oud naar IJsland en New England. Wat een contrast! We zagen de ijsmeren, vulkanen en watervallen van het desolate en koude IJsland. Daarna bezochten  we de mondaine kustplaatsen, de eenvoudige Amish en de bossen van het warme New England.

In 2014 zijn de dames weer een jaar ouder en bijdehanter. Ook Charlotte begint al aardig te praten. Dat belooft wat. We gaan op zoek naar elanden, rendieren en bevers in Zweden en trollen in Noorwegen. Van scherenkust tot skischans, van zilvermijn tot dalarnapaardjes.

In 2016 laten we de meiden kennis maken met ...de tropen! Hoe gaan ze reageren op de klamme hitte, de smaken van het Oosten en het rijke insectenleven. We gaan wandelen in het oerwoud,  snorkelen bij een eiland, en op zoek naar neusapen in Borneo. Van theeplantage tot apengrot, van oerang oetangs tot schildpad. Maleisië here we come!

In 2017 gaan we met de meiden naar de Azoren! We gaan eerst naar de kastelenstad Sintra bij Lissabon. Om daarna af te reizen naar de Azoren, waar we een aantal vrienden ontmoeten. Vervolgens via Lissabon weer naar huis. Van wandelen op een vulkaan tot zwemmen met dolfijnen. Van het bruisende Lissabon, naar het groene kratereiland. Portugal here we come!

In 2018 gaan we met de meiden op safari! Het wordt een echte natuurreis en we rijden met onze auto langs de koude Drakensbergen naar de kust, en terug via Swaziland naar het Krugerpark. Van slapen tussen de hyena’s tot wakker worden met giraffen. Van haai tot braai. This is Africa!

Bezochte landen

Wij hebben 43 landen (17%) bezocht:

België, Botswana, Bulgarije, Cambodja, China, Costa Rica, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, IJsland, India, Indonesië, Italië, Kroatië, Lesotho, Malawi, Maleisië, Marokko, Nederland, Nepal, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Rusland, Singapore, Slovenië, Spanje, Swaziland, Thailand, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Vietnam, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.