Dag 3 : Drakensbergen

12 juli 2018 - Drakensbergen, Zuid-Afrika

We zien ons eerste wildlife als we langs de gele graanvelden de snelweg proberen te bereiken. Een bruine wezel midden op het gravelpad. In de uitlopers van de Drakensbergen zien we later die dag nog drie dikke bavianen op de weg. Maar echt spectaculair was de tussenstop bij een tankstation.

We gingen voor een kop koffie naar het nabijgelegen restaurantje. En terwijl we de twee cappuccino’s aan het bestellen waren, viel mijn oog op een klein papiertje bij de toonbank. Je kon een babyleeuwtje knuffelen. Huhhh? Ik vroeg aan de man hoelang we moesten rijden, maar wat bleek .... achter het complex lag een complete mini-dierentuin. Even later werd ene Zach erbij gehaald, en konden we inderdaad naar de twee leeuwtjes van vier maanden oud toe. We mochten in het buitenverblijf en daar de beestjes aaien. Echt een supertoffe ervaring!

Vervolgens door naar de Drakensbergen. Een steile bergwand. Op de top ligt het land Lesotho, het Tibet van Afrika. Maar wij blijven beneden. De rit naar de uitlopers van de Drakensbergen is mooi en doet ons vooral deed denken aan het Wilde Westen. Imposante bergtoppen in gele velden, paarden, windmolentjes .... alleen de cowboys ontbraken. In plaats daarvan liftende Afrikanen met grote tassen en tonnen. Wat doen toch al die mensen langs de kant van de weg?

Ons huisje ligt boven op een berg aan de voet van de bergketen. Schitterend uitzicht. We maken een flinke wandeling langs de elandroute maar geen eland te bekennen (volgens de eigenaar zouden er 13 moeten zitten), alleen nieuwsgierige paarden. Een mens kan niet alles hebben. ‘s Avonds de open haard aangestoken, want het koelt hier flink af.

Opdracht
wat blijft je het meest bij van deze dag ? : leeuwtjes knuffelen
wat ga je het snelst vergeten van deze dag ? : elandroute lopen zonder elanden te zien

1. Francien den Uijl:
    13 juli 2018
    Hoi, met spanning uitgekeken naar jullie verhalen. Wat een ervaring: gelijk babyleeuwtjes
    aaien. En ondanks de gevallen koffer: wat een outfit Yentl, joggingbroek kan qua print niet beter. Zie uit naar vervolg verhalen> Knuf