Proloog 2018: Rennen en ruiken

3 juli 2018 - Amsterdam, Nederland

We hebben zo waar een jubileumpje. Dit wordt mijn 5e tettertourverslag. En bij een jubileum hoort een speciale editie, heb ik zo bepaald.

Deze vakantie is vooral doorspekt met natuurbelevingen. Wisselden we bij vorige reizen stad af met natuur, bij deze reis staat het bol van de safari’s. We gaan drie weken rondreizen in Zuid-Afrika! Op zich fantastisch natuurlijk, en ik verheug me op het maken van foto’s, maar voor een reisverslag misschien wat weinig afwisselend. Slurfje hier, neushoorntje daar etcetera. Ik hoop daar wat op gevonden te hebben;

Ik heb een klein kaartenbakje gekocht met 75 doe-opdrachten. Het idee is om elke dag één of meerdere kaarten te trekken en te proberen die dag de opdrachten die er op staan uit te voeren.

‘Man, wat ben ik nieuwsgierig!’. Ik zou het liefst alle kaartjes achter elkaar verslinden, maar het zou de spanning toch wat bederven. Uiteindelijk besluit ik dan maar één kaartje vooraf te lezen en uit te voeren. Ik zie het als een amuse...

Op het kaartje staat het volgende: .....ren twee blokjes, en probeer vervolgens te beschrijven, wat je hebt geroken tijdens het rennen.

Amai!! Jesse en sport, is in principe niet echt een gouden combinatie. Bovendien is het dit weekend 30 graden! Bij de geur denk ik vooral aan een luie zweetlucht. Yentl vraagt zich spottend af of ik überhaupt kan rennen. Maar ik ga lekker met Ilja de uitdaging aan. En zo doe ik een poging om twee blokjes door het dorp te rennen. Ik geef toe, ik heb niet echt hele grote blokjes uitgekozen.

Mijn buik danst tijdens het rennen. Het hele dorp denkt nu vast dat ik een midlifecrisis heb, maar ach het is voor een goede zaak. En zo sta ik na een kwartier met een zure bek uit te hijgen bij de voordeur. Het enige wat ik nog hyperventilerend uit kan brengen is; wat ruik ik, wat ruik ik?

Na overleg besluiten we dat het een lucht was van gemaaid gras vermengd met een scherpe geur van koeienmest! Sjonge, dit voegt een hele nieuwe dimensie toe aan onze woonbeleving. We wonen in een beerput!

..... nog meer avonturen kan je lezen vanaf 11 juli.

Have fun.

1. Arthur van der Giessen:
    3 juli 2018
    Waar ben je nou weer aan begonnen.
    Geloof me Jesse olifantenpoep stinkt en dat strondmaaiveld van een neushoorn no meer.
    Waarom lezen we pas na 11 april meer?
    Ik weet het zeker “jullie Sal baia geniet”
  2. Jenny van Tetterode:
    😂😂😂
  3. Tamara:
    3 juli 2018
    Wel jammer dat je er geen foto van hebt!😆
  4. Helma:
    4 juli 2018
    Wat schrijf je toch heerlijk Jesse. Weer een genot om te lezen. Alvast een hele goede reis toegewenst en een supervakantie. Ik ben nu al benieuwd naar de opdrachten ;-)
  5. Fam de Bruin uit Rockanje:
    4 juli 2018
    Dat wordt schaterlachen! Veilige reis. Doe niet wat een Frans gezin in Beekse Bergen heeft geprobeerd.
    Martin voelt enige assosiatie: hardlopen doe je alleen wanneer je achternagezeten wordt.
  6. Joyce:
    5 juli 2018
    Ik neem aan dat er een foto volgt Jesse.
    Anders gewoon nog een x.
  7. Jesse:
    7 juli 2018
    Rennen en foto’s maken tegelijk is een behoorlijke uitdaging. Ik heb er wel een fotootje bij gedaan van de opdrachtkaartjes. En ik heb de verslagen nu ingedeeld per reis.
  8. Daphne:
    9 juli 2018
    Geweldig!! Een hele fijne vakantie en geniet ervan! We gaan jullie avonturen volgen vanuit een zonnig Hengelo