Dag 21 en 22 : Afsluiting

1 september 2016 - Amsterdam, Nederland

Omdat er iets mis gegaan bij vliegtuigmaatschappij, moesten wij een dag en nacht extra blijven in Kuala Lumpur (zie begin reisverslag ). We besloten een dag naar Sunway Lagoon te gaan. Een groot zwemparadijs dat gebouwd lijkt in een grote krater. De wanden bestaan dan alleen uit luxueuze hotels en jungle. Compleet met een witte tijger achter glas en loshuppende neushoornvogels.
In het midden staat een nepvulkaan die om half vijf zowaar vuur begint te spuwen. Het moet niet gekker worden, je eigen Etna op commando.
Het is gezellig druk, maar we lijken de enige Westerlingen. We kijken onze ogen uit. Indiërs, Chinezen en de halve Arabische wereld, verzinnen kledingcreaties om of niet bruin te worden of om je zoveel te mogelijk bedekken. Althans de vrouwen. De mannen lopen gewoon in zwemshort. Sommige vrouwen plonsen geheel in zwart, en zien de glijbanen door een kiertje.

Kuching gaf daarmee een contrast. Op de laatste avond aten we bij The Junk, een bekend restaurant met Italiaanse specialiteiten. Het echtpaar heeft veel gereisd en de eettent staat vol met antiek. We eten onder Chinese lampionnen. Het eten is verrukkelijk.
De verrassing stond achter de bar. Bij het afrekenen word ik door een ladyboy in rode minirok en roodgelakte nagels het kleine keukentje ingelokt om de pincode in te toetsen. Yentl's ogen rolden bijna uit haar oogkassen.

En dan zit het er al weer op. Rechtstreeks vanuit het zwembad stappen we in en taxibusje naar de airport. Onze natte zwemkleding in een kleine rugtas gefrommeld. In een ijskoud vliegtuig vliegen we met twee korte stopovers en honderdduizend controles op Singapore en Frankfurt terug naar Nederland.

De meiden vallen thuis aan op de boterhammen met kaas. ...... Voorlopig eten we geen rijst.

Dankjulliewel voor alle leuke reacties! Het maakte dat ik het kon volhouden om te blijven te schrijven. Ik heb geen reacties gegeven, maar dat had echt met tijdgebrek te maken ..... (ja ja, hoe druk kan je het hebben) .... en was zeker niet omdat ik het niet waardeerde. Selamat Datang!