Göteburg

1 augustus 2014 - Göteborg, Zweden

De laatste paar dagen zitten we in een huisje op 20 minuten van Göteburg. In plaats van €200 per nacht voor een kamer, betalen we hier €60 voor een heel huisje met een mooi uitzicht op een 400 jaar oude eik. Geen slechte deal.

Omdat het nog steeds lekker weer is, zijn we naar Marstrand gegaan. Een vissersplaatsje op een eilandje voor de kust. We kunnen na een kort sprintje nog net met het voetgangerspontje mee. Stel je voor dat je een halfuurtje moet wachten ;-).
Wij met de buggy over al die hobbelige keitjes gestruind, om vervolgens uit te puffen met een zak fish and chips met aioli.
Vervolgens toch alvast maar even Göteborg ingereden. Wat eerst niet zo'n goede beslissing leek vanwege een file, maar uiteindelijk best geslaagd was omdat we de auto stalden bij een oude winkelstraat in Haga. Een hip wijkje met allerlei aparte winkeltjes en alweer een hoop gehobbel over kinderkopjes.
's Avonds bij ons huisje de barbecue aangestoken op de veranda. Vervolgens nog twee kleine kittens op bezoek gehad. De enthousiaste boerin had namelijk net een nestje met ragdoll-kittens, wat leidde tot het nodige enthousiasme bij onze meiden.

De dag erop weer naar Göteburg, maar nu naar het Universeum. Een ontzettend leuk museum voor kinderen, Burgers Bush meets Nemo. Je hebt er een oerwoud, een aquarium, een dakterras met dinosauriërs, een ruimte om te experimenteren, en een ruimte over de ruimte etc. Het verband snapte ik niet altijd, maar leuk was het wel. En weer valt op hoe makkelijk alles is georganiseerd, zonder een overdaad aan regeltjes. De Zweden gedragen zich veel netter, dus is dat ook niet zo nodig.
Daarna weer even een stukje de stad in gewandeld. Uiteindelijk beland in een Thais restaurant. Je zat er zowaar in Thaise bamboehutjes met Thaise lampions. Toen er niet echt een kindermenu bleek te zijn, kregen we het enigszins benauwd. De meiden waren momenteel vooral ingesteld op Zweedse hotdogs. Maar wat bleek tot onze verbazing... ze vonden de exotische mie erg lekker!

En morgen? .... Gaan we weer naar Göteburg.

1. Marijke:
    1 augustus 2014
    Goh, ik dacht dat jullie al op de terugreis waren!!
    Wat doen jullie toch allemaal leuke dingen met die meiden!
    Geen wonder dat ze zo fantasierijk zijn!!!
    Groetjes Marijke
  2. Francien den Uijl:
    2 augustus 2014
    Wat een leuke foto's van de kinderen.
    Nog een poesje bij de konijnen en de kippen?