Örebro

29 juli 2014 - Örebro, Zweden

We zijn in IKEA geweest! Natuurlijk even vaststellen of er een verschil zit tussen de Zweedse IKEA en de Nederlandse IKEA. Nu ken ik het assortiment niet geheel uit mijn hoofd, maar ik ik vermoed dat er In Zweden meer keus is voor wat betreft het gebak. Overigens is Zweden net zo goedkoop. Ilja zag ook dat er andere artikelen waren, maar het kan ook de nieuwe collectie betreffen. In ieder geval een leuke tussenstop tijdens onze rit naar Örebro.

Bij Örebro sliepen we in een huisje bij de boer, in dit geval een houder van een paardenstoeterij. Echt een Zweeds huisje met oude kachels en muurschilderingen
... en een egel die op een avond gezellig langs kwam trippelen.

In Gustavsvik zijn we naar een subtropisch zwembad geweest. Leuke sfeer, ... vooral als je op het parkeerterrein ontdekt dat je allebei je portemonnee vergeten bent. Gelukkig lag Gustavsvik niet al te ver van het huisje. Opvallend is dat de Zweden niet echt heel moeilijk doen, niet te veel regeltjes. Gezinnen slepen gewoon tuinstoelen mee het zwembad in en zitten lekker te picknicken met kip en rijst. En weer valt op hoe  rustig en sportief de Zweden. Ik heb in ieder geval nog nooit fitnessapparaten aan de rand van een subtropisch zwembad gezien.

In de middag nog Örebro zelf in geweest. Alweer een warme middag en door de okerkleurige panden in de binnenstad waande je je even in een Italiaanse stadje. Spontaan geen zin meer om naar huis te gaan. Dus hebben we lekker bij een Japanner sushi gehaald en dat op het pleintje opgegeten.

1. Marijke:
    31 juli 2014