Boston

25 juli 2013 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Het hotel Green Elements is een hypermodern duurzaam hotel in Lexington. Een handig hotel om een rondreis door New England te beëindigen, het ligt een halfuurtje van het vliegveld en de kamers zijn voorzien van een zithoek en keukentje. Alleen dan moet je wel je boodschappen gedaan hebben... Ik dacht even snel naar een supermarktje te rijden, maar dat werd een zoektocht van uur. Lexington en Concord liggen blijkbaar op een plek, waar allerlei veldslagen hebben afgespeeld. De ene historische site na de andere. Een hele bosrijke omgeving, waar ik bijna een veldslag aan toe heb gevoegd. Uiteindelijk maar bij een tankstationnetje ingeslagen.... Mmmm. Lekker joh.

In Boston parkeerden we de auto bij een parkeerplaats net buiten het historische centrum. Vlakbij de USS Constitution, een gigantische zeilschip. Parkeergarages in Boston zijn namelijk schreeuwend duur. Thuis had ik via groupon al tickets gekocht voor een hop on hop off trolleytour, en dit was een van hun stops. Dus wij sprongen op de eerste de beste trolley.... Leuk, maar die bleek alleen van een andere organisatie te zijn. Dus wij bij de overdekte markthallen in het centrum er maar uit gesprongen.

Bij de tour zat ook een boottochtje door de haven van Boston. Ook maar even meegepakt. En vervolgens weer on de trolley gehopt. Het werd een hop on and stay tour, want het begon keihard te regenen. Het water kolkte echt door de straten. Overal mensen die rondrenden. Sirenes van politie en ambulance. Maar de chauffeur was tevens tourguide, dus het was een interessante rondrit. Toen we na een uurtje heel de ronde gedaan hadden, was het droog. Meteen een warm zonnetje erbij. Niks aan de hand.
Wij waren dus weer bij de overdekte markthallen, waar nu half toeristisch Boston zich had verzameld om te lunchen. Te druk, te benauwd. Wij met de kinderen naar het Hardrock café. Barbecue met rockmuziek, serveersters met tatoeages.

En het begon weer te regenen... Dus we besloten om Boston maar te laten voor wat het was. Een mooie koloniale stad.De rit naar het vliegveld was best nog wel spannend. Door de spits in de auto met een rood lampje dat er getankt moest worden. Lekker ontspannen naar de eindstreep. Bij het verhuurbedrijf boden ze ons aan om ons met de auto naar de terminal te brengen, dat scheelde bagage slepen naar de shuttlebus. Geen idee of onze chauffeur met die bijna lege tank nog thuis is gekomen.

We waren ruim op tijd op het vliegveld. We hoefden pas om 21:30 uur te vliegen, dus we moesten nog zo'n vijf uur volmaken. De meiden gingen er op een gegeven moment vandoor in een rolstoel, dus het bleef opletten geblazen..... En toen vijf uur vliegen naar Reykjavik, twee uur wachten op het vliegveld, drie uur vliegen naar Amsterdam, toen één uur wachten op de trein, toen twee uur treinen en een half uur met auto. .... En eigenlijk viel het toch best mee met de meisjes.

Het avontuur is geëindigd.

1. Ruud Vorstermans:
    25 juli 2013
    Prachtig verhaal weer; jammer van de regen in Boston
  2. Michel & patty:
    25 juli 2013