Dag 23 : Terug naar de kust

21 juli 2013 - Kennebunkport, Maine, Verenigde Staten

De avond ervoor hebben we alle koffers opnieuw herschikt en ingepakt, zodat we al vrij snel in de auto zaten. Dat zou ook een snel vertrek kunnen betekenen, ware het niet dat ik mijn I-Phone kwijt was. We doorzochten nog maar eens de motelkamer, maar uiteindelijk besloten we om toch maar de koffers weer te gaan uitladen. Ik vermoedde al een nachtelijke inbreker, maar dat kon niet volgens Ilja want zij had slecht geslapen. Uiteindelijk bleek het een dreumes met eksterneigingen. Charlotte had hem mee het bed ingenomen.

We reden terug naar de kust, nu naar de havenplaatsjes Porpoise en Kennebunkport ten noorden van Boston. Porpoise is gebruikt voor de televisieserie Murder she Wrote. Een ansichtkaartdorpje dat bekend staat om zijn kreeftenvisserij. De familie Bush halen hier hun kreeft. Het vml. zomerhuis van de familie Bush staat in het nabijgelegen Kennebunkport. Een romantische visserplaatsjes met galeries, toeristenwinkeltjes en visrestaurants.
In het plaatsje staat ook een zeer romantisch huis, het weddingcakehouse. Een schipper zou zijn huis verbouwd hebben tot bruidstaart omdat hij zijn vrouw eerder geen honeymoon kon geven vanwege de drukke werkzaamheden. Mooi verhaal, maar niet waar. In werkelijkheid was hij geïmponeerd door de kathedraal van Milaan en hield hij wel van knutselen.
Vanuit ons ouderwetse inn loop je via je een oud bruggetje zo het centrum in. Ik heb hier de lekkerste ijs ooit gegeten. Een bolletje met de smaak geitenkaas, honing, whiskey en verse vijgen. De temperatuur is nu ook veel beter. Eindelijk. 26 graden en een windje. Lekker nog even uitblazen aan het eind van de vakantie. Je zou bijna niet meer naar huis willen.....want daar is nu een hittegolf.

1. Marijke:
    22 juli 2013
    Die Charlotte, dat is er één om in de gaten te houden!!!!
    De foto's zien er ook weer super leuk uit.
    Vandaag 34 graden verwacht hier.pffff
  2. Michel & patty:
    22 juli 2013
    Hoi, veilige reis terug !!
  3. Francien den Uijl:
    Tot woensdagavond!
  4. Helma:
    Hoi Ilja, Jesse en kids,
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. We zijn zelf net terug van vakantie en hadden over het algemeen geen internet. Ik kon jullie verhalen dus niet tijdens onze vakantie lezen. Nu lekker in de schaduw in de tuin alles in 1 keer gelezen. Het leest inderdaad als een goed boek, complimenten Jesse! Wat een heerlijke reis en mooie avonturen hebben jullie beleefd, weer iets om nooit te vergeten. Geniet van de vrije dagen die jullie nog hebben. Tot volgende week donderdag Ilja, ik zie er naar uit om je weer te zien :-)
    Groetjes, Helma