Dag 21 : Kancamagus

19 juli 2013 - North Conway, New Hampshire, Verenigde Staten

Charlotte heeft vanmorgen iedereen om half zes wakker gemaakt. Ze struinde alle bedden af om ons wakker te knuffelen. We hebben vandaag het ontbijt op onze kamer opgegeten. Om kwart voor acht zaten we in de auto.

De Kancamaguspas staat bekend als één van de mooiste autoroutes van Amerika, maar dan wel in de herfst als de bladeren van de esdoorns worden gedoopt in een verfbad van oranje en rode kleuren. De bergtoppen lijken dan in brand te staan. Deze magie was in juli niet aanwezig en we reden met onze slaperige hoofden langs groene wanden. Af en toe een glimp van een rivier, een uitzicht op nog meer groene bergtoppen, maar geen elanden.

North Conway ligt midden in de white mountains. Vanuit New York en Boston net bereikbaar voor een korte vakantie, wat zijn effect heeft op de hotelprijzen, gastvrijheid en aanbod aan attracties.
We krijgen Yentl en Fenne niet meer enthousiast voor een wandeling. De dames willen liever shoppen. Nu staat in North Conway sowieso een goede outletmall Settler's Green. De meisjes vermaakte zich daar uiteindelijk vooral met de kleine waterfontein en speeltuin van de mall. Ze waren binnen een mum van tijd doorweekt en ook Charlotte knapte op van een sproeibuitje.
Het is benauwd en zeer warm, waardoor we onze plannen moeten bijstellen, vooral als we horen dat er zwaar onweer voorspeld is. We eindigen de avond in ons motelletje met een wijntje en een filmpje, morgen zien we wel weer verder.

1. Michel & patty:
    21 juli 2013
    Hoi, bijna zit het erop. HIer voorlopig ook mooi weer.

Bye
  2. Marijke:
    21 juli 2013
    Nog eens teruggaan in de herfst?????
  3. Meryam:
    23 juli 2013
    Good mornig familiy,
    Prachtige foro's en heerlijke verhalen. Als jullie terug zijn in nederland, ben ik voor 3 weken weg dus we zien elkaar weer eind augustus.... Veel liefs en goede terugreis. XXXX