Dag 18 : Mintgroen

27 augustus 2016 - Kuching, Maleisië

We zitten nu in Kuching. De grootste stad van Sarawak. De ingang van ons klein hotel zit wat verstopt. Even zoeken dus, maar het blijkt een groene oase in de drukke stad. We zijn vroeg, maar ons huisje blijkt al schoongemaakt.
We ploffen moe neer aan de rand van het zwembad. De meiden nemen een plons.

We hebben een nieuwe missie. We willen de vergadering bezoeken. Onder in de koffer heb ik een compleet kostuum meegesjouwd en het ziet er eigenlijk best nog netjes uit.
Ik heb al op http://www.jw.org gezocht en we kunnen kiezen uit Engels, Chinees, Maleis en Iban. Maar we wilden Engels om wat makkelijker contact te leggen. De vergadering start om 19:30 uur en de zaal ligt vlakbij een grote shoppingmall. Dus gaan we 's middags al even naar de mall om te kijken waar we 's avonds naar toe moeten. De zaal is zo gevonden. Daarna wat cadeautjes geshopt. Tot onze verrassing kon je in de mall met allemaal cartoonfiguren op de foto, dus dat moesten we natuurlijk ook nog even doen.
Snel terug naar het hotel. Omkleden. En gaan!

Mintgroen. Dat was mijn eerste indruk. Ze houden van mintgroen. De tegels op de vloer, de wanden, de deuren, de stoelen. Alles in tinten mintgroen. Het deed me denken aan de groene thee-cheesecake.
Iedereen kwam even hartelijk kennis maken. En de meiden waren superstoer. Zelfs Charlotte zei heel spontaan: 'my name is - even diep ademhalen van de spanning - Charlotte'. Wij superverbaasd, want we hadden niks geoefend.
We konden natuurlijk gewoon mee doen met het programma, want dat is over heel de wereld hetzelfde. Dus Fenne en Yentl hebben allebei ook antwoord gegeven.
Na de zaal foto's gemaakt. En adresgegevens uitgewisseld met een gezin uit Zuid-Korea. Die gaan we misschien nog later ontmoeten.
Een aantal broeders en zusters vroeg of we toch echt wel vervoer terug hadden. Lief hoor. Echt lekker om weer even dat familiegevoel te hebben.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bertus den heijer:
    28 augustus 2016
    Ben je ruim 10.000 km van huis,heb je het gevoel dat je zo met de stand kan gaan staan.
    Wel even denken om de talen maar dat wend snel.
    Ook het denken aan vervoer.
    Heb je toch de intenationale broederschap die je nergens anders vind.
    Groeten uit holland als je nog weet waar dat ligt........
    Bertus en franneke
  2. Sophie:
    29 augustus 2016
    Hoi Jesse en familie,

Wat maken jullie een mooie reis, dit moet een super ervaring zijn voor de meiden. Goed geschreven, leuke spannende verhalen en wat tof dat ik mag meelezen :).
    Groetjes, Sophie