Dag 10: Stranddagje

19 juli 2018 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vandaag hebben we een makkelijke dag. We hoeven niet naar een volgende plek te reizen en we hebben geen tours geboekt. Onze opdracht voor vandaag is om te kijken naar de veranderingen van de tijd. Wat doet de tijd met de omgeving?
 We besluiten naar Cape Vidal te gaan, een strand aan de Indische Oceaan. We rijden door het natuurreservaat, en gaan eerst naar de Mission Rocks. Omdat het eb is, ontstaan hier getijdepoeltjes volgens de Afrikaanse gastvrouw. Dus een mooie plek om onze opdracht voor vandaag uit te voeren. Je ziet inderdaad goed dat door de tijd, steeds meer rotspartijen zichtbaar worden.
Dus ik met camera op pad naar die poeltjes, maar geen vis of zeester te zien. Wel heel veel krabben. De meiden vermaken zich uitstekend en doen nog een poging om één van de krabben te vangen voor in het zandkasteel van Charlotte. Helaas, missie mislukt.

Daarna naar Cape Vidal, een enorm strand met net zoveel aapjes als mensen. Wat in dit geval er niet heel veel zijn. De golven zijn hoog, en de meiden vermaken zich uitstekend.

Om de dag af te sluiten eten we sushi en verse tonijn in St. Lucia. De vis schijnt hier erg goed te zijn vanwege de tonnen hippostront die elke geloosd wordt in het binnenmeer. Eet smakelijk.