Dag 14: Kruger deel I Lower Sabie

23 juli 2018 - Lower Sabie Rest Camp, Zuid-Afrika

Dag 14 Kruger I : Lower  Sabie
In de ochtend ontbijten we op het hemelbed. Het was te koud om er te slapen, maar het is leuk om met een deken om je heen te genieten van het ochtendgloren. De meiden zien zelfs een giraf vlak voor hun neus voorbij schuifelen.

Het inleveren van de sleutel is ook gezellig. We rijden naar de field officer, en die controleert nog even op het computerschermpje of we het alarm hebben aangezet.
Maar dat is Ilja vergeten. Dus ik rijd terug naar het huisje, terwijl Ilja wat boodschappen doet in het westernstraatje. Ik rijd over de gravelwegen terug, en zie opeens 10 mongooses de voortuin van een huisje bestormen. Grappig om te zien. In een andere voortuin staan een koedoe, wat zo’n beetje de grootste antilope is van Zuid Afrika. Ik ga het huisje binnen. Klik op de afstandsbediening. Hoor drie bliepjes, doe de deur dicht, en ga weer naar de field officer. De field officer controleert weer even het schermpje. ‘Nee, helaas. Het is nog niet goed. Je moet één bliep horen, en niet drie bliepjes’.
Ik ben nou bijna om te spetteren. Kan ik weer terug!  Dus daar ga ik weer. Blijkbaar moet ik eerst de deur dicht doen, en daarna het alarm erop zetten. En inderdaad, nu hoor ik één harde bliep. Loop ik weg. Zie ik de schoonmaker. ‘O, je mag het alarm er wel aflaten hoor, want we gaan toch schoonmaken. Nou mooi niet!

Terug in het stadje kopen we nog wat vlees voor de braai, en proberen we de biltong uit. Wij vinden het niet te nassen, maar er zijn verschillenden soorten biltong, dus we hebben misschien gewoon de verkeerde gekozen.

Dan gaan we eindelijk naar het Krugerpark. We hopen dat het niet tegenvalt na alle wildparken die we al hebben gezien. Maar niets is minder waar. We zijn de poort nog niet door, of een uitgestrekte savanne ligt voor ons. We zien binnen tien minuten, wildebeesten, impala’s, een geelsnaveltok, giraffen naast de auto en een mongoose op een boomstronk.
Het Krugerpark is zo groot dat ze verschillende restcamps hebben die wel 80 km uit elkaar liggen. De restcamps hebben zelfs eigen tankstations. Voor 17:30 uur moeten we binnen zijn. Op het 1e restcamp hebben we twee huisjes. Helaas blijkt één huisje gerenoveerd te worden, waardoor we besluiten dat Fenne en ik in een tent gaan. De , tent blijkt in de praktijk een behoorlijke upgrade te zijn, en zelfs voorzien van een eigen douche en keuken.  Het nadeel is dat de tent en het huisje behoorlijk ver uit elkaar liggen. Vroeg slapen want ..... om 4 uur moeten we al weer op voor de geboekte ochtendsafari. Yeaaaah vakantie!