Dag 17: Kruger deel IV Letaba

26 juli 2018 - Letaba, Zuid-Afrika

We verlaten het restcamp Satara en trekken verder noordwaarts. Het landschap verandert van kleur. Het zand wordt donkerbruin. We rijden over een lange brug. Je verwacht een brede rivier, maar je ziet slechts een smal riviertje dat zich slingert rondom zandbanken. Hier en daar een waterbok, nijlpaard of waterreiger.

We doen een poging om te lunchen bij Olifants restcamp. Een restcamp dat hoog is gelegen en een breed vergezicht geeft over de Olifantsrivier. We zien een mooie plek op het terras. Wat een geluk dat nu net niemand daar zit. We begrepen al snel waarom. Binnen no time werd Charlotte ondergepoept door de blauwe glansspreeuwen. Het vluchten vanaf een terras lijkt een dagelijks ritueel te worden.

Vroeg in de middag komen we aan in het restcamp Letaba. Weer heel anders. Het heeft een junglesfeer door de palmen en bomen met lianen. We slapen in twee rustieke jungletenten, en steken ‘s avonds de braai. Ilja en Yentl slapen in een tweepersoonstent, en ik slaap met de twee jongste meiden in de andere tent. Deze tent staat vlakbij het hek, en we zien regelmatig een hyena voorbij schuifelen. En gelukkig maar dat er deze keer een hek tussen staat!

En dan vroeg naar bed, want morgen staat er weer een ochtendsafari op het programma.