Dag 11: Zoektochtje in Lagoa

26 juli 2017 - Lagoa, Portugal

We verhuizen naar ons laatste huisje in de buurt van Lagoa. Een soort haciënda met een grote tuin en zwembad. Een fantastische familiekamer met wijnvaten, lange tafels en een espresso-automaat.

Ik leen een strijkijzer om mijn overhemd en kostuum op te kalefateren. 's Middags hebben we weer gedobberd in het bruinige water van een waterval. Palmbomen die als grote parasols de zon filteren en groene kikkertjes die liggen te puffen van de hitte, omgeven de warme poelen.
Maar nu is het tijd om ons klaar te maken. De vergadering is hier pas om 20:15 uur. Dus tijd genoeg. Zo lijkt het. Want uiteindelijk kunnen we de zaal maar heel moeilijk vinden. Er lijkt iets niet helemaal te kloppen in de routebeschrijving. We komen midden in Lagoa uit en om half negen hebben we nog geen idee waar de zaal is. Dus Ilja gaat het vragen. De Portugese man weet waar het is en probeert de route uit te leggen. Maar wij begrijpen er maar heel weinig van, en de man zegt ten einde raad dat we maar met zijn allen in zijn auto moeten springen. Zo gezegd, zo gedaan. De man rijdt een eind weg, en opeens zien we daar de grote moderne zaal. .... met een totaal andere straatnaam. Mijn auto staat nu ergens, midden in Lagoa. Maar dat zal weg goed komen.

De vergadering is al lang begonnen. Het is druk. We worden vriendelijk begeleid naar .... de tweede rij!

Na de vergadering gaan we met Alexander en zijn gezin. Hij trakteert op ijs bij de Mac Donalds. En zo zijn we uiteindelijk tegen middernacht weer in de casa.