Dag 10: Barbecuën in het paradijs

25 juli 2017 - Nordeste, Portugal

We staan in een morsig supermarktje midden in Nordeste. De groenten hangen depressief in de bakken, en de diepvries ligt vol met dikke inktvis. We gaan inkopen doen voor de barbecue. Het is een beetje zoeken, maar we scharrelen een maal bij elkaar. Een halve watermeloen, twee ananassen en een fles Azoriaanse wijn met een etiketje met een walvis erop maken onderdeel uit van ons assortiment.

Opeens is het een drukte van jewelste in de supermarkt. Onverwacht staan nog eens vier vrienden van ons in de supermarkt. Zij zijn net aangekomen van het eiland Pico.
Nu is onze groep van 16 compleet. We rekenen af, en we vinden de rekening duur!
Ik kijk de rekening na, en ik zie dat die twee schattige ananasjes €14,- kosten en de wijn €10,-. Die brengen we dus terug. De meloen mag blijven.

De barbecueplekken op Sao Miguel zijn geweldig. Ze liggen bij mooie uitzichtpunten in verzorgde parken. Er zijn barbecue's en waterkraantjes. En er ligt zelfs brandhout.
En zo krijgen we een klein vooruitzichtje op het paradijs. Gewoon gezellig met zijn allen eten en delen. De avond met elkaar weglachen en genieten van de geweldige omgeving. Zo zal het zijn, en dan nog mooier.