Dag 18 : Las Vega

16 juli 2013 - Burlington, Vermont, Verenigde Staten

We hebben vandaag ontbeten bij een crêperie. Van de eigenaar kregen we de tip om met de meiden te gaan gouddelven. Zo gezegd, zo gedaan. Bij de 'goudmijn' kreeg je een zakje zand met edelstenen. Die kon je gaan wannen met een bakje water. En dan kwamen de stenen langzaam tevoorschijn. Yentl en Fenne enthousiast en zelfs Charlotte kroop van plezier bijna de watergeul in.

We reden vandaar naar het plaatsje Essex, waar je met een pontje in een half uur het Lake Champlain oversteekt. Welkom in New England. Een kruising tussen Engeland en Oostenrijk.Burlington is een studentenstadje aan het meer, met een autovrije winkelpromenade. Het ziet er allemaal heel gezellig en veganistisch uit. Denk aan winkels met vegetarische gerechten, kleding van organische materialen, studenten die rondlopen op blote voeten en met schoteltjes in hun oorlellen...en je hebt een aardig beeld.
Draaide het in Lake Placid om sport, hier draait het om gezondheid en zelfbewustzijn.Dus aten we een broodje humus met een kop koude mango-gazpacho bij de vegetarische Soup & Stone, waar vrouwen zonder make-up en ongetwijfeld met okselhaar in een grote bakken sconedeeg stonden te masseren.
 Fenne deed nog een zelfbewust dansje en waste haar handen onder een watertap. '

's Avonds zijn we met de meisjes bij de bootjes in het haventje gaan kijken. Ze wilden ook nog even met hun blote voetjes in het water. Fenne ging gewoon met zomerjurk aan zwemmen en liep druipend op blote voeten naar de auto. Moet kunnen in Las Vega.

1. Marijke:
    17 juli 2013
    Nou dat vind ik nou ook in Vegas kan alles!!!!
  2. Ruud Vorstermans:
    Go Fenna
  3. Francien den Uijl:
    17 juli 2013
    Ik snap dat best van dat okselhaar. Bij grote warmte hoor je het klotsen minder! Praktisch toch?
  4. Michel & patty:
    19 juli 2013
    Een bijzonder aanzicht..al die haren :-)
  5. Arthur:
    22 juli 2013
    Over de goudblondst blijf je net als al die doggers toch wel summier