Dag 9 : Toiletgeluiden

18 augustus 2016 - Kuala Besut, Maleisië

Midden in de nacht werd ik wakker. Ik dacht eerst aan oerwoudgeluiden in de badkamer, maar het bleek dat Ilja de rendang zwemles aan het geven was.
Ilja had echt hevige voedselvergiftiging. Gelukkig ORS bij en later nog een beproefd junglemiddeltje gehaald .... coca cola.
's Morgens nog even een klachtje ingediend bij het hotel over de rendang. Nou die hoefde we niet meer te betalen. En de drankjes ook niet en de Ice Kacang ook niet. Om die Ice Kacang moest ik wel lachen. In mijn ogen was dat rijkversierd schaafijs met verschillende siroopkleuren. Maar bij dit hotel kwamen ze niet verder dan schaafijs met roomijs en ..... bruine bonen. Ja u leest het goed. Daar kreeg ik ze niet echt warm voor.

Het wc-gebeuren in Maleisië is best apart. Ik wist al dat in Azië vaak een fles water naast het toilet staat voor de schrobbeurt van de private delen. Nieuw voor mij was de 'fles' naast het urinoir.
Bij het luxe toilet hangt een kraantje. Daar zijn de maleiers dol op, getuige het feit dat de vloer van het toilet dan vaak lijkt op een kinderspeelbadje. Je zou haast met laarzen aan naar het toilet gaan.

We hadden vandaag weer een reisdagje. Dus autostoel in de ligstand voor Ilja en gaan.
We zitten nu vlakbij Kota Bahru morgenochtend gaan we daar de auto inleveren. Dan worden we opgehaald met een busje, om ons naar de haven te brengen richting de perhentians. Twee kleine eilandjes in de Chinese Zuidzee waar je goed kan snorkelen. Back to basic. Dus waarschijnlijk ook geen WiFi!

Vanavond onverwachts lekker gegeten. Aan de rand van het zwembad werd opeens een heus bbq-buffet opgesteld.
Ilja hield het bij een kopje bouillon en wij hopen alles binnen te houden.

Tot later, tot WiFi

1. Marijke:
    Wat sneu voor Ilja!
  2. Theo Aarts:
    18 augustus 2016
    Ik zit elke keer met aandacht jullie verhalen te lezen, wat een avonturen!
    Heb je er wel eens over nagedacht om een boek uit te geven met al jullie reiservaringen? Wat heb je toch een leuke schrijfstijl. Ik was vroeger al een groot fan van Kuifje maar dit is veel spannender allemaal........
  3. Francien den Uijl:
    18 augustus 2016
    Vervelend voor Ilja, je bent dan echt doodziek. Hoop dat het nu beter gaat en je kan genieten van het snorkelen. Liefs.
  4. Suzanne Korten:
    18 augustus 2016
    Balen voor Ilja!! Sterkte hoor en gauw opknappen! Dan kunnen jullie weer lekker genieten... veel liefs
  5. Bertus den heijer:
    18 augustus 2016
    Lijkt op bali belly of gardagriep wordt je niet vrolijk van,nu maar hopen dat het hier bij blijft.
    Sterkte en nog veel plezier,tot het volgende verhaal.
  6. Patricia vd beemd:
    18 augustus 2016
    Lieve ilja knap maar weer snel op veel liefs van patricia Vd beemd
  7. Helma:
    19 augustus 2016
    Hé dat is balen Ilja. Hopelijk knap je snel weer op. Veel beterschap met een dikke knuffel
  8. Arthur van der Giessen:
    19 augustus 2016
    He Ilja, snel beter worden hoor.
    Goed gezien Jesse, lauwe cola zonder koolzuur is een prima middeltje tegen maag- en darmklachten.
    Hopelijk kunnen jullie snel weer zonder problemen genieten van jullie mooie reis.
    Pas op voor de koude drankjes. Daar kan onze maag niet zo goed tegen.
  9. Loïs:
    19 augustus 2016
    O wat balen zeg! Maar wat een leuke dingen hebben je meegemaakt! Veel plezier nog verder!