Dag 16 : Adirondacks deel I

14 juli 2013 - Old Forge, New York, Verenigde Staten

Vandaag was een echte reisdag. In de middag kwamen we aan in Old Forge, een toeristisch stadje in de Adirondacks. Het is een natuurgebied dat bijna zo groot is als Nederland. Je kent die naam waarschijnlijk wel van die makkelijke tuinstoelen. Die zie je hier dus ook overal...
En alweer was het kwik boven de 30 graden, bijna 35 graden. We zijn allemaal moe van de wandeling en het slapen op de slechte bedden. Fenne kondigde al aan 'jongens jullie zullen het niet geloven, maar ik ben een beetje prikkelbaar'. Ze was heel vrolijk, dus inderdaad moeilijk te geloven.

Je moet hier een kano op de dak van je auto hebben om er echt bij te horen. We slapen in een motel, en onze buren hebben een knalgele kano op het dak. Ik dacht nog 'je kan beter niet tegen de punt van zo'n kano aanlopen. De buurman dacht dit ook. Die liep met een boog rond zijn auto en knalde met zijn hoofd tegen een hanging basket. Grappig.
Wat minder grappig was, was dat onze wc overstroomde. Lekker soppen in de badkamer. Mr Dave van het Christy motel kon dus aan de slag met een ontstopper.

's Avonds met Yentl en Fenne een ritje rond het meer gemaakt om levend wildlife te spotten. Ze vonden het superspannend. Nou je struikelt hier over de hertjes. Die lopen hier gewoon op het dooie gemakkie door de straten te kuieren. Bij ons vorig huisje ben ik maar één hertje tegen gekomen. Die schrok zo van me dat hij luid krijsend de bosjes in rende. Ik wist niet eens dat ze zoveel lawaai konden maken. Bèèèèjjj.........Bèèèèjjj.

Om 9 uur draait mr Dave altijd een tekenfilm buiten op en groot scherm voor het motel. ...En zo hebben we ons eigen sit in bioscoop recht voor de deur. ... En toen werd het toch nog laat.

Andere handige dingen in Amerika:
- drive thru ATM : geld pinnen terwijl je in je auto kan blijven zitten.
- family comfort room : een wc-suite zodat je gezellig met heel de familie kan plassen, compleet met aankleedcommode, een ouder- en kinderwc plus een wachtkamertje met relaxstoel. Moet niet gekker worden.

To be continued.

1. Jenny van Tetterode:
    15 juli 2013
    Wat een heerlijke verhalen allemaal, we kijken er elke dag weer naar uit en lachen wat af!!! We zien het helemaal voor ons!
    Kus van ons X
  2. Fam de Bruin uit Rockanje:
    15 juli 2013
    Hoi avonturiers , van wandelen wordt je moe maar hertjes spotten is leuk! we genieten elke avond van jullie geweldige verhalen....nou nog een wasbeer in je huisje en het avontuur is compleet.
    Nog veel plezier komende week, Martin Belinda Sean en Jane
  3. Bert en Ernie:
    17 juli 2013
    Nou hallo daar. Mijn vriendje Bert is ook een beetje prikkelbaar. Gisteren hebben we meneer Aart op z'n falie gegeven. Wij konden niet pinnen mij de Mac. Hij had "even geld geleend" de zeurkous. Ik hoop niet dat ie vervelend heeft gedaan...... Wel in ieder geval hebben wij iets gezien dat we in sesamstraat ook willen. Een draiftroe eetie em. Dat lijkt ons wel wat: pinnen vanuit de auto. Wat zijn jullie toch in een geweldig land. En wat klinkt allemaal mooi. Een ding begrijp ik niet wat is wildlijf? Groetjes. Ernie Veel plezier!