Dag 15 : Watkins Glen

13 juli 2013 - Watkins Glen, New York, Verenigde Staten

Wham.... mijn dag startte om 5:30 uur met een trap van Charlotte in mijn kruis. Hierdoor schoot ik omhoog, wat het effect had dat ik Charlotte enigszins lanceerde. Een waterbed!Door het wobbely bobbely bed en het gekraak van de vloer en de trap, leek de idyllische boshut meer op de ark van Noach. Charlotte was gestart met haar cursus 1001 manieren om in een waterbed te liggen. De ene keer gebruikte ze mijn nek of borstkas als hoofdkussen, dan weer lag ze overdwars. Haar linkervoet in mijn rechteroogkas. Ilja werd er ook niet goed van en ging een fles melk maken. Dit hielp voor 10 minuten. Toen werd diezelfde fles keihard in mijn mond geramd.
'Kan je anders niet even met haar kijken of er hertjes zijn', zei Ilja. Kijk dat zijn argumenten voor mij. Dus ik mijn bed uit. Charlotte in pyjama in de buggy gefrommeld en met mijn nieuwe verrekijker op pad. Ze zal het is zich later niet meer herinneren, maar het was mooie vader-dochter ervaring.

We hebben Watkins Glen opgenomen in de route vanwege de mooie wandeling die je hier kunt maken in een kloof met 20 watervallen. Onze gastheer zei enigszins beteuterd dat iedere toerist die hier komt deze wandeling maakt, terwijl je ook een andere kloof kunt bewandelen. Weliswaar maar 5 watervallen maar veel rustiger, omdat de toeristen deze plek niet kennen. Hij had er een plattegrondje van getekend. Wij zijn bijna een uur een berg op- en afgecrosst, maar voor ons zal die kloof altijd een geheim blijven. De kids ondertussen misselijk en chagrijnig. Wij toch maar stug doorgereden naar de upperentrance van Watkins Glen, omdat we de wandeling van boven naar beneden wilde doen. Onvoorstelbaar dat zo weinig toeristen daarvoor kiezen. Je moet namelijk 800 treden klimmen of dalen. Omdat wij een buggy hebben met daarin een halfvolle baby, kozen wij voor dalen. Bij de entree was helaas een speeltuin. Fenne nog meer de pee in dat we gingen wandelen.We lopen vervolgens een steile heuvel af, blijken we de verkeerde ingang te hebben. Nu ik de pee in. Wij die steile heuvel weer op. Half afgepeigerd de auto.
Nu naar de volgende ingang. ... En weer een speeltuin. Fenne had zoiets van ''nu kunnen ze me wat' en die zat voor we het wisten bovenin een glijbaan. Uiteindelijk begonnen we om 12 uur met de wandeling. Binnen 10 minuten zagen we een giftige koperkopslang. En de stemming zat er weer meteen goed in.
Yentl heeft heel de weg de rugzak gedragen en Fenne riep overal 'gevaar' als we trappen moesten dalen. Op dat moment veranderde dan de buggy in een draagstoel, zodat Charlotte als de koningin van Scheba omhoog werd gehesen.De kloof is heel mooi. De wanden lijken wel van grijze spekkoek, waar het water zich doorheen perst. Het pad is uitgehouwen in de wanden. Je loopt ook een aantal keer achter een waterval langs. Yentl en Fenne hebben zonder één klacht de tocht uitgelopen. We hebben een medaille voor ze gekocht. Charlotte viel in slaap. Beneden hebben we de shuttlebus terug naar boven genomen..... en toen konden ze lekker in de speeltuin spelen.

1. Marijke:
    14 juli 2013
    Het is wel avontuurlijk als je met kinderen op vakantie bent!
  2. Francien den Uijl:
    14 juli 2013
    Hebben jullie het schoentje van Charlotte nog terug gevonden( foto 13)?
  3. Jesse:
    15 juli 2013
    Yep, schoentjes hebben we!
  4. Bert en Ernie:
    17 juli 2013
    Hee meneer Aart hier. Ik zit even achter de pc van Bert en Ernie. Ik doe altijd hun internetbankieren. Anders krijgen ze ruzie. Soms lees ik dan even hun mail. Als zo, n beetje de baas van sesamstraat moet dat mogen vind ik. Even voor jou Jesse: Je krijgt wat je verdiend. Dat je een pak rammel krijgt van je jongste dochter in is je verdiende loon. Een beetje met al die meiden op stap. De haan uithangen daar in Amerika. Alleen die trap in je kruis aan het begin vond ik niet nodig...Die had je aan het eind moeten krijgen. En dan een beetje stoefen over je nieuwe verrekijker. Toe maar...peeping tom. Kijk je kunt ook gewoon net als Ernie op tijgerjacht met een roestige maar pijlsnelle verrekijker. Maar goed. Ik zal verder niet meer mopperen.
    Die wandeling was veel te lang natuurlijk als haan kan je dan wel het voortouw nemen met je grote stappers. Maar je moet ook aan de kuikentjes denken. Zelfs Pinjo met z'n grote poten, logge lijf en de geesteskracht van een konijnenkeutel houdt rekening met de korte pootjes van Ieniemienie. Dus....Ala. oh nu moet ik gauw dit scherm wegklikken. Bert en Ernie komen binnen.......

?...wat jongens konden jullie niet pinnen.......snap ik niks van.... bij de McDonalds...