Dag 14 : Roodkapje

12 juli 2013 - Watkins Glen, New York, Verenigde Staten

De rit van Hershey naar Watkins Glen is de langste van de vakantie, 4 uur. Het stedelijke gebied verruilden we langzaam voor de groene heuvels van het merengebied in het noorden van de staat New York; the finger lakes. Onderweg hebben we veel wildlife gezien; een hertje, wasberen en stekelvarkens. Platgereden op de snelweg, ... maar een kniesoor die daar op let.
Dit gebied staat vooral bekend om wandeltrails met watervallen... en om de wijn. Om de lange rit wat te breken, zijn we gestopt bij een glasmuseum. Klinkt misschien wat duf, maar dat is het zeker niet. Je kan hier allerlei experimenten doen met glas, je kunt workshops volgen over glasblazen tot glas breken en daarnaast zie je allerlei moderne kunst gemaakt van glas. De kids vermaakten zich hier prima. Ik vond het erg leuk om hier foto's te maken. Toen Charlotte besloot om ook op verkenning te gaan in de giftshop, was het natuurlijk gedaan met de rust. Time to leave.
We kochten hier twee enorme glazen potten met tapkraantjes, zodat we makkelijker onze olijfolie zouden kunnen bewaren. Je kunt het olijfoliepotten noemen, maar wij noemen het voorlopig nog een uitdaging.

Onze huisje ligt aan de rand van het stadje Montour Falls. De cottage ligt aan de rand van een bos en lijkt zo uit het sprookje van Roodkapje te komen. Wij hadden geen zelfgebakken koekjes voor een zieke oma meegenomen, maar wel barbecuevlees! Binnen een uur zaten we lekker aan de spareribs, crostini en bleekselderij met humus. Vervolgens maakten we een kampvuurtje om nog wat marshmallows te roosteren. De mensen van het huisje hebben alles echt heel goed verzorgd. Overal hangen briefjes met tips, en er zijn uitgebreide beschrijvingen van wandelingen. In de koelkast staat een bakje met verse eitjes, in de kast twee flessen wijn.
's Avonds kwam het oudere echtpaar nog even vragen of alles naar wens was. 0, ja... en of we geen vuilnis buiten wil laten staan want hier zit ook wat wildlife; hertjes, wasberen en stinkdieren. En niet schrikken als je 's avonds een coyote of wolf hoort huilen, dat kan zo naargeestig zijn. Nee hoor oma, we zijn niet bang voor de de boze wolf.

1. Marijke:
    14 juli 2013
    Heel leuk, ik vraagme alleen af he jullie die flessen meenemen!
  2. Jesse:
    15 juli 2013
    Hij zit in de reistas volgepropt met kleding. Ben benieuwd of het gaat lukken.
  3. Bert en Ernie:
    17 juli 2013
    Hallo allemaal,
    Ieniemienie vindt dat het glasblaaswerk op groente lijkt. Haha. En Oskar Mopperkont vraagt zich af of stinkdieren erger stinken als hij. We vinden het huisje op de foto erg mooi. In sesamstraat zij de huizen ook mooi zegt Ernie. Maar ik vind jullie huisje mooier. Wat een leuke verhalen allemaal.
    Leest ook lekker weg.
    Groeten en veel plezier.