Dag 6 : IJs en vuur

4 juli 2013 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Het Keflavik hotel staat bekend om zijn ontbijt. En inderdaad, chocoladetaart, brownies en haring in dillesaus zie je niet vaak op een ontbijtbuffet staan. Dus inderdaad uitgebreid, maar er zijn mensen die natuurlijk liever niet gaan hightea-en om 7 uur 's morgens. Die gaan liever voor toast met jam. Fenne is een van die mensen. Want tot onze stomme verbazing had ze de hele grote pot met aarbeienjam van het ontbijtbuffet naar ons tafeltje gesleept. En die Fenne moeten we in de gaten houden, want even later zagen we hoe ze het flikte. Ze wachtte namelijk net zolang tot de ontbijtdame omgedraaid stond om de bak met roerei aan te vullen, .... en hup daar ging Fenne er weer vandoor met de pot met jam.

De vlucht van Reykjavik naar Boston duurt 5 uur. Daar zagen we wat tegenop. Het begon al met een autistisch jongetje van 12, Jonah genaamd, dat keihard begon te schreeuwen dat ie absoluut niet naast ons wilde zitten. Doodsbenauwd van Charlotte. Hij hield zijn handen tegen zijn oren en bedaarde pas toen ie volledig kon verdwijnen in een blauw dekbedje. Maar verder viel 't mee. Charlotte viel in slaap. Yentl en Fenne keken filmpjes. Al met al ging het allemaal soepeler dan de eerste vlucht.In Keflavik was 't die ochtend gaan regenen met een ijskoude wind, maar in Boston was t bloedheet, 35 graden. Van ijs naar vuur. De kids begonnen bijnaankomst te klagen waarom ze zo belachelijk warm hadden aangekleed. Het ophalen van de auto leverde even een stressmomentje op. Navigatie deed het niet, bij de toltunnel kon je opeens alleen met cash betalen terwijl we nog niet gepind hadden, de kids hadden de slappe lach op de achterbank...... hel!

De reactie van de meiden op de hotelkamer maakte weer veel goed. Ze vlogen me allebei om mijn nek dat ik het zo goed geregeld had. Hoewel deze kamer me maar 46 dollar had gekost, was die inderdaad wel groter en luxer dan die in Keflavik. 'S avonds gewoon naar burger king, want veel meer puf hadden we even niet. Het wordt vanavond met zijn allen Ushi kijken op de tv, want die had ik al gedownload op de iPad.

Vandaag geen foto's, maar wel een bedankje voor al jullie lieve reacties tot nu toe. Hartstikke leuk!

1. Jenny van Tetterode:
    4 juli 2013
    Wij smullen van al jullie belevenissen, ga zo door!!
  2. Marijke:
    5 juli 2013
    Jammer dat je niet hebt geregeld dat je een tolkastje op de voorruit hebt, dan hoef je nergens te betalen(ja achteraf natuurlijk). Goeie deal voor de hotelkamer!!!!!
    Groetjes
  3. Francien den Uijl:
    5 juli 2013
    Wat een tevreden kind, die Fenne. Blij met jam als je ook chocoladetaart kunt pakken.
  4. Theo Aarts:
    5 juli 2013
    Haring in dillesaus voor ontbijt?
    Ik moet er even niet aan denken! Die Fenne is me er eentje, ideaal zo' n service, aan aardbeienjam geen gebrek. Wel even aanpassen kan ik mij voorstellen, van de kou naar de hitte. Veel plezier in de USA.
    Leuke maar ook spannende verslagen hoor!
  5. Bert en Ernie:
    5 juli 2013
    Hehe... nu jullie op het vasteland zijn kunnen we deze blog volgen. De mailberichtgeving werkt nog niet goed. En ik snapte niet goed hoe het werkt. En dat voor zo'n wizzkid als ik...
    Maar goed.. Wat een eindeloos prachtige foto's daar..
    Zijn er nog geen barstjes ontstaan door de krimp en uitzetting vanwege het warmteverschil?
    Jesse sterkte met je vrouwelijke gevolg daar! En dames: Veel plezier en geniet van alles wat jullie Haan geregeld heeft!
    Groetjes en Bon Voyage.
  6. Phebe en jocelyn:
    5 juli 2013
    Hello.....heeeel grappig om alle verslagen te lezen....zo zijn we ook een beetje op vakantie....ga zo door.