Nog 1 week

22 juni 2013 - Thuis, Nederland

koffersOns huis is langzaam aan het veranderen in een vakantiecommandopost. Ilja en ik vliegen af en aan om acties uit te voeren, spullen te verzamelen en de laatste boodschappen te doen. Op zolder staan drie grote koffers; een koffer met kleding voor IJsland, een koffer met kleding voor Amerika en een tas waarin ik met enig kunst en vliegwerk de autostoel van Charlotte gefrot heb. Het is een hele operatie geworden, waarbij ook nette kleding is ingepakt voor het bezoek aan Patterson en al kleding is klaar gehangen voor het driedaags congres na de vakantie. Het schema voor de vakantie is weer in detail uitgewerkt; er zijn kaartjes geboekt voor een musical en een trollytour, er zijn adressen voor bijzondere eettentjes verzameld ( denk daarbij aan een Amish restaurant, American diners en een ijstent waar ze ijs verkopen met de smaak geitenkaas met honing) en we hebben plaatsen uitgezocht waar we kunnen schatzoeken (geocachen), midgetgolfen en elanden spotten. Nu lijkt alles tot op de minuut gepland, maar dat valt ook wel weer mee hoor!

Over een week zitten we dan op ons eerste vakantieadres. Een kleine houten lodge aan de rand van een bergmassief. Op de veranda staat een hottub. .....Ik zie ons daar al zitten. Ik twijfel nog of ik een van die kleine whiskyflesjes zal verstoppen in mijn koffer. Als die breekt ruiken mijn onderbroeken naar de whisky..... Maar is dat eigenlijk erg?...

1. Michel & patty:
    22 juni 2013
    Hoi....dit noemen ze voorpret (of voorspel....)...maar is soms al het leukste...
  2. Bram:
    25 juni 2013
    OOOH wat ben ik jaloers! Als ik dat allemaal lees krijg ik zo'n zin om ook te gaan!
    Heel veel plezier en denk aan ons als jullie al die leuke dingen aan het doen zijn...
  3. Francien den Uijl:
    25 juni 2013
    Hoi,
    Ik zou het doen, de whiskey. Breekt het niet heb je er wat aan in de tub en breekt het wel heb je geen deo nodig.
    Ben wel zwaar onder de indruk van de voorbereiding hoor!
  4. Arthur:
    27 juni 2013
    Woouuuw. Jullie staan er maar goed voor.
    En dan een hottub....met whiskey.....
    Dat wordt een gezellige tijd.
    Heeeeeel veeeeel plezier in IJsland en the USA
  5. Mo Fawzi:
    Joepieeee.
    Als ik dit lees dan lijkt het of jullie al begonnen zijn aan deze fantastische trip. Voorpret is net zo belangrijk.
    Heeeeel veeeel plezier en geniet er van !!!
  6. Marijke:
    Hallo,
    Wij zijn vanmiddag weer heelhuids thuisgekomen!
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie, veel plezier en een hele goede en voorspoedige reis door de USA!!!!
    Groetjes Marijke
  7. Marjolein:
    28 juni 2013
    Laatste werkdag zit er op, jullie vakantie is officieel begonnen, moet vast een heerlijk gevoel geven. Goede reis en heel veel plezier daar!!! Geniet ervan!!
    Groetjes,
    Marjolein
  8. Helma:
    1 juli 2013
    Ik ben reuze benieuwd. Inmiddels zitten wij ook op ons vakantieadresje in Kroatië. Alle stress weg Ilja :-) ik hoop van bij jullie ook. Zal vast genieten zijn in de hottub.
  9. Mo Fawzi:
    3 juli 2013
    Hallo bofkonten, is de whiskey heel aangekomen of heeft de piloot door de sterke dranklucht loopings gemaakt tijdens de reis. Hier regent het pijpestelen. Is gisterenavond (dinsdag) begonnen. De verwachting is dat het vanaf morgen beter gaat worden met een heerlijke zomer komend weekend. Wij hebben dan ook een beetje vakantiegevoel.
    Geniet van jullie welverdiende vakantie en groetjes aan beide families (Ilija & co + Helma & co)