Dag 11 - 13 : vervolg Perhentians

22 augustus 2016 - Perhentian Islands, Maleisië

De Perhentians, twee eilanden in de Chinese Zuidzee. Aan de palmbomen hangen bordjes om te waarschuwen voor vallende kokosnoten. 's avonds dansen de vleermuizen tussen de terrassen. Een keer schrok ik een van een klap op het dak van een restaurantje waar ik net voorbij liep. Ik dacht aan zo'n kokosbol, maar even later zag ik de familie silverleafmonkeys. Donkergrijze aapjes met lange pluimestaarten. Heel ander slag dan die brutale makaken. Gauw de meisjes gehaald.

Bij de snorkeltour zagen we een heuse zeeschildpad aan de zeebodem knabbelen. We wisten niet hoe snel we de boot uit konden komen om hem van dichtbij te bekijken. Mooie goedmaker voor de gemiste schildpaddenexcursie in Cherating.
Een dag later zien we weer een schildpad voorbij zwemmen, een een barracuda, een koraalslang en en klein zandhaaitje.
Opvallend trouwens dat Aziaten zo slecht lijken te kunnen zwemmen. Die blijven meestal dichtgesnoerd met zwemvesten in de bootjes zitten.

..... We denken toch aan een virus. Fenne bleek een dag later het virus te hebben. We zijn allemaal nog steeds aan het bijkomen. We hebben maar één keer met z'n allen samen gegeten. Bij de receptie vertellen ze dat er een griep heerst.
Nou daar zit je dan op je eiland.

Morgen gaan we weg. Vliegen we naar een ander eiland, maar van een heel andere grootte: Borneo.

1. Bertus den heijer:
    22 augustus 2016
    Fijn dat jullie zover zijn op ge knapt dat je weer wat kon ondernemen.
    We wilden net een boodschap versturen vanwege de radio stilte maar gelukkig weer veel gezien.
    Succes met de trip en geniet van het volgende eiland.
    Groeten bertus en fran
  2. Helma:
    22 augustus 2016
    Wat balen voor jullie. Beterschap en hopelijk snel allemaal weer goed hersteld zodat jullie volop kunnen genieten van al dat moois!
  3. Francien den Uijl:
    22 augustus 2016
    Gelukkig weer een verhaal. Was bang dat jullie allemaal geveld waren door een virus. Hoop dat jullie je snel weer helemaal beter voelen en kunnen genieten op Borne.
  4. Marijke:
    22 augustus 2016
    Gelukkig dat jullie weer opknappen, wat bijzonder om die schildpadden zo te zien!!!!
  5. Patricia vd beemd:
    22 augustus 2016
    Ik maakte mij ook druk om dat ik geen mooie verhalen meer las dacht dat jullie onderhand allemaal in het ziekenhuis lagen.maar gelukkig ia dat niet zo geniet maar lekker van de schitterende schepping weken van jehovah en nog beterschap voor jullie allemaal.
    Dank jullie wel voor jullie schitterende ervaringen die jullie delen.
  6. Anneke:
    23 augustus 2016
    Ben gisteren begonnen met lezen,wat leuk om met jullie op deze manier mee te reizen,dank je wel en wat een mooie en leuke foto' s we genieten ervan. Hopelijk niet meer ziek en verder genieten grts An