Dag 14 : naar Borneo

23 augustus 2016 - Damai Beach, Maleisië

Om acht uur staan we met alle koffers ingepakt op het strand. Bijna onder de palmboom waar gisteren de vleerhond te zien was. Heel het terras liep toen leeg om het grappige beest te zien. Ze zijn best schuw, maar deze vloog ineens over de toeristen naar een andere palm om daar zijn achterwerk te laten. Hij keek echt stomverbaasd naar beneden, wat al die toeristen daar toch deden. En vervolgens omhelsde hij half de boom en klom hij omhoog.  Ik heb er zelfs een filmpje van kunnen maken.

Precies op tijd komt een eenvoudig bootje naar ons toe varen. Moeten we daar mee naar het vasteland? Het lijkt niet echt op de motorboot die we eerst hadden. Maar het blijkt dat alleen onze koffers met dit bootje meegaan. Met enig vertrouwen in de mensheid zien we onze bagage over het water verdwijnen. Wij worden later in de motorboot herenigd met de koffers.
De boot pikt nog een Amerikaans stel met drie kinderen, compleet met nanny op bij een ander resort.
Ik had al tegen Ilja gezegd dat ik het gevoel had dat we iets waren vergeten mee te nemen. .... Een nanny. ;-).

Van het motorboot stappen we in een busje naar het vliegveld. We rijden langs kampongs en een hoge brug met tien borden dat je er niet mag vissen en tien vissers die niet kunnen lezen.
Dan zien we opeens boven de palmbomen ..... een wit hoofd.
Huh?.... het blijkt van een zeer groot boeddhabeeld te zijn. We zitten vlakbij Thailand en in Kota Bahru zie je daar al de eerste voortekens van. De chauffeur is er blijkbaar trots op, want tien minuten later stopt hij bij het beeld. We lopen 5 minuten langs de protserige drakenmuren en Chinese daken en wat ik persoonlijk dan wel erg grappig vond .... een 6 meter hoge tyrannosaurus rex! Totaal misplaatst.

Vanuit het busje naar het vliegtuig, wat slechts voor de helft gevuld was. We waren zo waar een half uur te vroeg in Borneo, wat de man van de autoverhuur gelukkig weer ruimschoots goed maakte. Ahum. En na een autorit van ruim een uur dwars door het drukke Kuching zitten we nu weer aan het strand.

Maar nee... Morgen gaan we niet meer snorkelen.

1. Marijke:
    23 augustus 2016
    Allemaal weer een beetje bijgekomen van het virus?? Dan kunnen jullie weer verder met genieten en avonturen beleven!!!
  2. Bertus den heijer:
    23 augustus 2016
    Je moet maar denken een herkansing,misschien dat het deze keer allemaal goed gaat!
    Oja doe de groeten aan mijn vriend de sjeik van brunai......mocht je hem tegen komen.
    Nog heel veel plezier,groeten bertus en fran