Dag 3 : Kijk eens naar het vogeltje

12 augustus 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

10:30 am - 'Het is al half elf!', roept Ilja. Ach, en om half twaalf, worden de hornbills gevoerd, zeg ik slaperig. 'Dat redden we niet meer'.
Vanaf dan gaat alles in een stroomversnelling. De meiden worden in jurkjes geslingerd, en voor ik het weet, sprint Ilja met Yentl de deur uit naar de koffietent om de hoek. Een half uur later staat een beige taxi voor de deur. En lopen we haastig met lekkende koffiebekers en zakjes ontbijt door de lobby van het hotel. In de taxi proppen we de wraps naar binnen. Ontspannend begin van de dag.

Het vogelpark heeft de grootste overdekte volière van de wereld. Een gigantisch net is over een vallei gehangen. Watervallen, tropische bomen en vogels in allerlei soorten en maten. We struikelen haast over een troep maraboes. Vogelgekrijs. Op een terrasje staan parasols vol met vogelpoep. Een Islamitische familie zit er zwijgzaam te lunchen, onder een parasol met een levende ooievaar er bovenop.
De kinderen voeren papegaaitjes. We struinen heel de dampende vallei door en Charlotte gebruikt de paraplu als tent om te schuilen voor de zon. We halen wafels met jam en even later hebben we gezelschap van twintig vogels. Een pauw springt op het bankje, naast Fenne. Twee ibissen komen net boven het bankje uit en bieden hun lange snavels aan voor een hapje. Het is een soort fly-in. De meiden vinden het prachtig.

Daarna gaan we met een taxi naar het centrum. Taxi's zijn hier goedkoop. We gaan naar de Petronas Towers, de grootste duo-wolkenkrabber ter wereld. Achter Petronas ligt een vijver met een gratis kinderspeelbad. Zoals te verwachten, valt dit in de smaak bij de meiden.

Het is al donker als we in het hotel aankomen. .... En dan blijkt het kaartje voor de lift niet meer te werken. De deuren zijn gesloten, en gaan niet meer open. Ik druk dus maar op de alarmknop. Hello, roept een Maleisische meneer. Yes, hello, zeg ik. Maar de meneer hoort me niet. Hello? Hellooooo! Helloooo? Het werkt op onze lachspieren. Dan gaan de liftdeuren open, en sprinten we naar buiten. HELLOOO! horen we nog net achter ons.

1. Marijke:
    12 augustus 2016
    Was weer een ondernemend dagje!!!
  2. Francien den Uijl:
    12 augustus 2016
    Prachtige foto's!
  3. Marijke Laros:
    13 augustus 2016
    Lijkt me fantastisch zo'n dal vol vogels.prachtige foto's!