Dag 4 : Perodua

13 augustus 2016 - Cameron Highlands, Maleisië

Onze huurauto is gisteravond nog geleverd. Een Indiër raffelde om 22:15 uur de papierwinkel af, en voor ik het wist was ik de huurder van een hagelwitte perodua en was abdul-nogwat in een taxi verdwenen. Aan mij de taak om de auto in de parkeergarage te zetten.
Ik reed 1 meter en een doordringend gepiep vulde de nacht. Een rood lichtje flikkerde op het dashboard. Mijn hersenen concludeerde in 2 seconden; handrem!. Huh, waar zit de handrem? Conciërge van het hotel erbij gehaald. Die wist het ook niet. Toen maar een hotelgast aangeklampt, en die reed zelf Perodua. Er bleek ergens een voetpedaal te zitten.

De volgende dag bleek de Perodua nog meer verrassingen te hebben. Want ik wist wel dat het stuur rechts zou zitten om links te rijden, maar de richtaanwijzers zitten ook rechts. Het leuke was dat het hotel vlak aan een derdebaans snelweg lag. Dus toen ik de auto met enige doodsverachting het drukke verkeer in stuurde , knipperde ik niet met rechts maar deed in plaats daarvan de ruitensproeier aan. Die fout heb ik zeker nog twintig keer herhaald.

De weg naar de Cameron Highlands is mooi en zeer bochtig. Onderweg stoppen we bij een waterval en eten roze rambutanvruchten aan het water.
De weg kronkelt zich langs varens, paalwoningen en palmbomen naar een hoogvlakte met theeplantages. Het is nog goed te zien dat de Engelsen hier vroeger al graag kwamen. Naast thee zijn er Engelse landhuizen, scones en aardbeien. Twintig jaar geleden ben ik hier ook al geweest, en ik zie duidelijk dat het toerisme het gebied geen goed heeft gedaan.
Wij gaan ook overprijste scones met jam eten. Gewoon omdat het zo gek is om te doen in een Aziatisch land.

's avonds eten we buiten onder een  afdak in een tuin vol tropische planten. Mango lassi en curry chicken. Een plensbui roffelt op de plastic platen, zodat we elkaar niet meer kunnen verstaan.
Na het eten regelen we toch maar een jeeptour naar the mossy forest. We wilden die tour eigenlijk op zondag doen, maar die is al volgeboekt. Dus dan maar maandag. Maar dat verhaal komt nog.

PS: op dit moment ligt het WiFi er nogal vaak uit vanwege .... Pokemon Go. Grrr. Dus het kan soms langer duren.

1. Bertus den heijer:
    14 augustus 2016
    Ja het eten is daar heel lekker,ook eens proberen met je fingers,o nee vingers te eten leuke techniek. Ja deelnemen aan het verkeer is spannend verkeersregels...........oei oei zo ineens weer een brommertje voor je met 1,2,3 soms 4 personen erop.moedig dat je het aandurft.
    Veel plezier en geniet ,

Groeten bertus en franneke