Dag 1: Reistips

10 augustus 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Bedankt voor alle leuke reacties. Daarom krijgen jullie van mij een zevental gouden reistips, die je normaal niet zo makkelijk krijgt.
1. Plan eens een korte overstaptijd : In Frankfurt bleken we nog maar 30 minuten te hebben om het megagrote vliegveld over te steken inclusief douanecontrole. We hadden gate Z66, hoe is het mogelijk. 'Kom meiden, we gaan lekker rennen', zei ik enthousiast. Nou Charlotte rende de benen uit haar lijfje. Wat is die snel! Fenne zei, 'Pa, ik wist niet eens dat je kon rennen'. We haalden het net op het nippertje. Bijwerkingen van deze tip: hoge bloeddruk en onrustgevoelens.
2. Oordoppen : Iedereen die me een beetje kent, weet dat ik groot voorstander ben van oordoppen. Zo ook in het vliegtuig waarbij huilende baby's boven de motoren proberen uit te komen. Je hebt ook oordoppen met luchtdrukregelaars. Die gebruikte Fenne. Was wel goed je oren, want Fenne riep nogal hard in de volle transitruimte; 'kijk bij die van mij zit zelfs nog oorsmeer aan!'.
3. Reis efficiënt : het is bijvoorbeeld best mogelijk om de wandeling naar de gate te combineren met een middagdutje (zie foto).
4. Drink in Maleisië gerust uit de fonteintjes (zie foto) : Er staat namelijk een bord bij dat je er niet in mag spugen???
5. Het knopje bij de vliegtuigstoel waarop een vrouwtje staat, is om de stewardess te roepen : handige tip want ons gezin heeft vier keer voor niks iemand laten komen.
6. Heb je behoefte aan een vriendelijke glimlach, druk dan op het knopje met het vrouwtje : Dit werkt alleen zo in Azië. Dit kan je als getrouwde man maar maximaal twee keer doen. Bijwerkingen bij deze tip: gefronsd voorhoofd bij je vrouw.
7. Leer de vruchten van de geest uit je hoofd - Gal. 5:22,23 : je zult ze allemaal nodig hebben.
Na een reis van ca 24 uur zijn we veilig in ons hotel in Kuala Lumpur aangekomen.

1. Meryam:
    Heerlijke verhalen weer.
  2. Marijke Laros:
    11 augustus 2016
    Dank je wel voor de geweldige tipsHeel veel plezier, liefsMarijke Laros
  3. Francien den Uijl:
    11 augustus 2016
    TIp 3 is goud waard. Waarom ben ik daar nooit opgekomen?
  4. Riet van eijnsbergen:
    11 augustus 2016
    je beleeft nog eens wat op zo'n directe vlucht