Dag 12 : Noach

10 juli 2013 - Bird in Hand, Verenigde Staten

Vandaag zouden we naar de musical Noach gaan. En voor een musical is het handig als je ook iets kunt horen. Daarom gingen we voor Ilja naar de dokter, want ze had al een week last van haar linkeroor. Ilja vond het eerst wat overdreven om daarvoor in het buitenland naar de dokter te gaan, nou de Amerikanen vonden van niet. Ze kreeg eerst een interview. Vervolgens een volledige medische checkup. Ilja werd even opgemeten, ze mocht op de weegschaal gaan staan, en de temperatuur en bloeddruk werd opgemeten. 'Uhhhh', probeerde Ilja nog, 'ik kom hier voor een oorinfectie'. 'Ja', zei de verpleegster, 'de dokter komt zo. Wanneer was uw laatste menstruatie?'.
Uiteindelijk kwam de arts en die gaf een zeer uitgebreide uitleg aangevuld met eigengemaakte tekeningen van het middenoor. Het kost je dan ook 200 dollar, maar dan heb je wel een complete reallife american medical adventure.

Wij daarna dolenthousiast, met open oortjes, naar het theater voor de voorstelling van 13:00 uur. Iets te enthousiast, want we bleken kaartjes voor de voorstelling van 16:15 uur te hebben. Okay, wij wat rondgedoold in dit immense theater, want een disney-uitstraling heeft. Je waant je in een biblejungle. Nep, maar ik houd er wel van. Ondertussen nog een farmersmarktje bezocht. Nog meer Amish met kapjes en fudge. Leuk om te zien, maar wel wat commercieel.
Charlotte viel nog even een tandje door haar lip, dus die kwam wat gehavend aan in het theater. Ze had ook nog een blauwe bult op haar voorhoofd omdat ze twee dagen eerder tegen de deurpost was gekacheld. Maar het resulteerde er wel in dat die bij akte één bij Ilja op schoot in slaap viel.

Noach the musical was in een woord, geweldig! Dit overtreft echt alle voorstellingen van Joop van den Enden. De decors zijn enorm groot en prachtig uitgewerkt. In de voorstelling doen meer dan 100 dieren mee, honden, katten, paarden, geiten, ezels, ara's, hangbuikzwijnen, eenden, maar ook lama's en kamelen. Fenne en Yentl hebben heel de voorstelling op het puntje van hun stoel gezeten. Het is ook mooi om te horen, dat ze in deze voorstelling alleen de naam van Jehovah gebruiken in plaats van Here of God. Het doet je nog beter beseffen hoe onze tijd lijkt op die van Noach, toen de meesten mensen ook niet wilden weten dat ze in een eindtijd leven.
Het is eigenlijk niet goed te beschrijven, maar op youtube vind je veel filmpjes onder sight and sound musicals.
Voor me zat een hele grote neger - dat heb ik weer, leek wel een nefilim - die het in ieder geval ook geweldig vond, want die riep na iedere akte keihard Halleluja!!!

Amen

1. Michel & patty:
    11 juli 2013
    Hopelijk met Ilja weer beter en ook met charlotte. Veel plezier verder!!
  2. Theo Aarts:
    11 juli 2013
    Ongelooflijk, wat een avonturen beleven jullie in het mooie Amerika.
    Jesse, heb je er wel eens over nagedacht een boek te schrijven?
    De manier waarop jij de woorden op papier zet is werkelijk fantastisch.
    Op een of andere manier zit je gewoon weer uit te kijken naar jullie volgende avontuur, zo spannend allemaal. Heerlijk, kom je thuis van je werk en denk je: even kijken wat ze vandaag weer hebben meegemaakt.
  3. Francien den Uijl:
    12 juli 2013
    Daar wil ik ook naar toe> geweldig. Van dat oor minder, hoop dat de 200 dollar zich ook vertalen in minder pijn. Sluit me aan bij reactie theo en regina. Ik denk ook zodra ik thuis ben, nu eerst even lezen.
  4. Jesse:
    12 juli 2013
    bedankt, voor jullie reactie. ja, ik wil graag nog eens een boek schrijven. Vraagt alleen veel tijd en doorzettingsvermogen, maar wie weet....

Met de meiden gaat weer de goede kant op!
  5. Jenny van Tetterode:
    13 juli 2013
    Wij kregen de foto van Ilja bij de dokter eerder binnen dan het bijbehorende verhaal! Dus wij gissen waarom zil Ilja daar, wat is er gebeurd? Gelukkig kregen we het verhaal een paar minuten later! Jullie genieten, dat is duidelijk. Ga zo door!!
  6. Bert en Ernie:
    14 juli 2013
    Nou dit is eigenlijk ieniemienie......
    Ik heb de tablet van Bert ff geleend, die ik zelf aan hem cadeau heb gegeven. Dus die mag ik best wel eens testen.
    Wat een super coole gave dingen doen jullie!!! Ik had ook auditie voor Noach de musical gedaan maar ze vonden m'n stem niet mooi, "iets te hoog" zeiden ze. Waren er wel andere collegamuizen die meededen??
    In elk geval wilde ik nog zeggen tegen de kids:
    Wat hebben jullie een super coole papa en mama die zoveel leuke dingen met jullie doen.
    Dikke knuff xxx ieniemienie