Dag 9 : Sherlock Holmes en sushi

7 juli 2013 - Essex, Verenigde Staten

Vandaag was het weer lekker 36 graden, dus we hebben er een mooi dagje van gemaakt. We hebben Newport verlaten via twee spectaculair hoge bruggen. Al om 10 uur liepen we met klotsende oksels rond in Old Mystic Village, een shoppingcentre dat bestaat uit allemaal kleine huisjes; compleet met waterrad en eendjes. Charlotte had heerlijk tussen ons in geslapen, dus we waren redelijk fit.

We bezochten daarna het plaatsje Essex, dat uitgeroepen is als het mooiste dorpje van de Verenigde Staten. Het heeft allemaal huisjes met veranda's en een haventje met een vuurtorentje. Met een klein pontje zijn we het riviertje over gestoken naar Gilette Castle.Gilette Castle is het bizarre huis van de acteur William Gilette die jarenlang de rol van Sherlock Holmes speelde. Het huis is aan de buitenkant heel lelijk, binnen is bijna alles van hout. Wat betekent dat het huis zelfs deursloten en lichtschakelaars van hout heeft. Dit heeft hij allemaal zelf ontworpen. De buggy mocht niet mee het kasteeltje in, wat betekende dat Charlotte nu als een dolle door het kasteel heen spurtte. Ze ging er zelfs vandoor met de veldfles van een van de suppoosten. Vervolgens gaf dit dan weer de reactie dat de suppoost een eend ging nadoen, wat ik behoorlijk vreemd vond. In het kasteel liep een acteur rond in een Sherlock Holmesoutfit, die me wees op het testament van Gilette waarin stond dat het huis niet mocht worden achtergelaten aan onbenullige idioten. Waarbij hij zei dat de suppoosten dat dus niet waren. Ik dacht nouuuuu..... ik heb net nog iemand horen kwaken.

Daarna stonden we in de file. De Amerikanen hadden van de week veel vrij in verband met de 4th of July en gingen nu blijkbaar en masse terug naar New York. En wij moesten net ook die kant uit. Wij de snelweg af en lekker binnendoor gecrost. Ilja met de IPad op schoot als personal navigator. ...en het wonder geschiedde...De meiden vielen alledrie op de achterbank in slaap. Konden Ilja en ik ons weer even aan elkaar voorstellen.

Pas om 17:15 reden we in de buurt van ons hotel, en toen gooide ik Hunan Pan in de strijd. Aangestoken door de sushiverhalen van Bram en Margreet, wilden we dit ook eens proberen. Bovendien wilde Yentl graag een keer zeewier eten. Voor we het wisten zaten we met sashimi en sushi voor ons neus. De Chinees was superenthousiast en ging zelf voor ons een selectie maken van gerechtjes. Superlekker. De kids kregen het zelfs voor elkaar om met stokjes te eten. En wasabi...dat past wel bij dit hete weer.

1. Arthur:
    8 juli 2013
    Hallo vakantiegangers. Wat een verschil met IJsland zeg.
    Met al die kortingen in Plymouth hadden jullie de dure entree van het zwembad in IJsland weer mooi terug verdiend.
    Leuk om eens een onverwachts mazzeltje te hebben.
    Leuke en leerzame verhaaltjes bij foto's die soms niet aan de verbeelding over laten. Lekker hoor die sushi.
    En Jesse, je beeldspraak blijft me steeds weer verbazen.
    Kijk weer uit naar jullie volgende serie. Veel plezier nog
  2. Marijke:
    8 juli 2013
    En vond Yentl de zeewier lekker?? De sushi zag er goed uit!
    Leuk dat jullie weer hele andere dingen zien dan wij vorig jaar!
  3. Theo Aarts:
    8 juli 2013
    Sushi en zeewier? Dat hebben onze meiden nooit lekker gevonden.
    36 graden is wel een heel groot verschil met IJsland inderdaad. Het lijkt me heerlijk als af en toe de meiden op de achterbank in slaap vallen maar volgens mij hebben jullie het allemaal reuze naar jullie zin.
    Veel plezier nog in de States!
  4. Bert en Ernie:
    9 juli 2013
    Hoi jesse,
    Weer een leuk en leerzaam verhaal. Vooral van die suppoost vond ik erg grappig gnagna. Dat ie een eendje nadoet. Misschien kun je het een keer voordoen aan Ernie. Die heeft een rubber badeendje. Als hij in bad zit dan maakt ie allemaal rare kwaakgeluiden. Ik vind het niet klinken als gekwaak. Maar laatst kwam Kermit even een kijkje nemen en vroeg allemaal rare dingen over meisjeskikkers.
    In iedergeval hebben we heel erg gelachen in Sesamstraat. Vooral dat jullie zeewier eten. Pino zei dat Fenne een rare vogel was met dat stokje in haar mond. Gaat ze een nestje bouwen?
    In iedergeval genieten we van jullie verhalen. Veel plezier daar.
    Groeten,
    Bert
  5. Bram:
    9 juli 2013
    He Jesse, weer een mooie dag zo te horen.
    En lekker sushi gegeten, het ziet er goed uit, zelfs feestelijk.
    Maar uhh... dat is toch geen joppie saus die ze over die sushi hebben gedaan of wel?
  6. Jesse:
    15 juli 2013
    Bram, nee geen joppiesaus, wel superlekker. Ik ben nu ook sushifan.