Bootje varen...

16 juli 2014 - Hole, Noorwegen

De schoonmaakkosten van huisjes zijn hoog in Scandinavië. En als je overal maar twee of drie nachten blijft, kan je het maar beter zelf doen. Dus zo wrongen we ons in alle bochten om het minihuisje te soppen en te kuisen.
Tegen alle verwachting in reden we om 9:15 al weer weg richting Oslo. Eerst langs Fjallbäcka, want daar was een detectiveserie opgenomen die we hadden gevolgd.
Een grote rotspartij omringd met houten huisjes en en grote jachthaven. Ons broodjes hebben we heerlijk opgegeten aan de kade, waar onze Charlotte languit ging liggen. Ze had besloten dat ze moe was.

Ons volgende huisje lag een halfuurtje voorbij Oslo. Paradise cottage heette het. Nou in het paradijs zou ik later best zo'n huisje willen. De cottage lag in the middle of nowhere aan een spiegelglad meer, omgeven door dennenbossen. Aan het piertje lag een klein motorbootje, waarmee je het meertje mocht verkennen. Door de wind waaide de strandbal van Charlotte al snel in het idyllische meertje. Ik met de motorboot er achteraan..Tatadatada... Tatadatada... Tadaaaa. Eerste hingen er wat waterlelies in de schroef, maar daarna ging het beter. Vervolgens wilde de meisjes natuurlijk mee. Ilja zou het aan de kant gaan filmen.
Superleuk bedacht, alleen had ik niet gerekend op Charlotte. Die wilde halverwege alleen gaan zitten. De armpjes gingen over elkaar en ik voelde de donderbui al aankomen. Dus toch maar als de wiedeweerga terug.
's Avonds lekker buiten kunnen eten. De vrouw van het huisje had lekker voor ons zalm in bieslooksaus gemaakt, met als toetje vanille-limoen pie. Niet verkeerd!

Op het terrein staat nog een huisje en toevalligerwijs was ook dit verhuurd aan Nederlanders, met twee tienerdochters. En jawel, binnen no time verdwenen zowel Yentl, Fenne en de twee tieners met zijn vieren in het bootje. En in dit geval moet je verdwijnen letterlijk nemen, want ze waren volledig uit het zicht. De papa van de tieners had de man van het huisje er maar in zijn eigen bootje op uitgestuurd.
'Ja', zei de vader van de dochters, 'En hier vijf minuten vandaan zijn toen al die tieners vermoord op dat eilandje'. Nu zit volgens mij Breivik achter de tralies, maar het gaf toch wel een beetje suspense aan het geheel.
Maar natuurlijk ontdekte ons Viking al snel waar ze zaten. Eind goed, al goed.

1. Bertus den heijer:
    17 juli 2014
    Geweldige ervaringen,zoals de meisjes de "wereld" ontdekken , geniet ervan.
    Heel veel plezier.
    Wij hebben genoten van jullie verhalen
    Groeten bertfran
  2. Helma:
    17 juli 2014
    Wat een avonturen met die drie meiden van jullie. Heerlijk om te lezen.
  3. Theo Aarts:
    17 juli 2014
    Leuk om op deze manier met jullie op vakantie te gaan. We zijn er weliswaar niet bij maar het is net of je toch een beetje met jullie aan het meereizen ben. Wat een avonturen. En zo'n cottage, echt gaaf.
    En die Charlotte, inderdaad een bijzonder kind........

Heel veel plezier nog.... Groetjes, de Aartsjes
  4. Marijke:
    17 juli 2014
    Het is nooit saai bij jullie op vakantie!!!!
  5. Loek en Paula:
    20 juli 2014
    Hallo jongelui, weer een leuk verslag, wel een gedoe dat je na twee dagen al moet poetsen, dat is altijd met huisjes ,maar het is wel leuk allemaal Ikeaspulletjes denk ik, nog veel plezier, en trek je maar niet teveel van die kleuterfratsen aan, veel plezier nog, groetjes